вівторок, 26 січня 2021 р.

 Новий Стандарт дошкілля

12 січня  2021 року Міністерством освіти і науки України була затверджена нова редакція Базового компонента дошкільної освіти, що створює сприятливі умови для продовження реформи дошкільної освіти із забезпеченням наступності між дошкіллям і школою. Як наголосив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет, новий Базовий компонент дошкільної освіти можна вважати Стандартом довкілля, зміст якого орієнтований на запит українського суспільства щодо якісної дошкільної освіти. Оновлений Стандарт покладений забезпечити доступність української дошкільної освіти для всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема й дітей з особливостями розвитку, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

В Базовому компоненті чітко прописані ціннісні орієнтири дошкільної освіти, а саме:

·         повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;

·         зміцнення, збереження фізичного і психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;

·         цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та активного пізнавального інтересу;

·         визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього середовища;

·         цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.

 

Базовий компонент дошкільної освіти визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку за наступними напрямами:

·         «Особистість дитини»;

·         «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;

·         «Дитина в природному довкіллі»;

·         «Гра дитини»;

·         «Дитина в соціумі»;

·         «Мовлення дитини»;

·         «Дитина у світі мистецтва».

 

Один з головних аспектів оновленого Стандарту полягає у забезпечені наступності між дошкільною та шкільною освітою. Спільними компетентностями для обох напрямів є наступні вміння дитини:

 

·         проявляти творчість та ініціативність;

·         керувати емоціями;

·         висловлювати та обґрунтовувати власну думку;  

·         критично мислити;

·         приймати рішення; 

·         розв’язувати проблеми;

·         співпрацювати в колективі.

 

Дошкільна освіта є невід’ємною частиною  української системи освіти України, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти покладений створити сприятливі умови для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

Базовий компонент